söndag 27 juni 2010

Midsommar helgen

Jodå denna helgen har varit full bokad och himla trevlig. På självaste midsommarafton så var vi hos Daniel och Sofia. Vi hade lite lag tävling och mitt lag vann :) sedan grillade vi å åt lite sill de som ville ha. Ja å sen blev de ju lite dans å så som sig bör på en fest. Ebba va jätte redig. Hon somnade vid 20.00 å sov hela kvällen i sin vagn. Även fast de sprang folk omkring å de spelades musik. Men sen när vi åkte hem vid 02.00 så tyckte hon att hon hade sovit tillräckligt så hon sov till och från till 04.30 då hon äntligen somnade!!

Sen på Midsommardagen så var vi bjudna till Malin och Andreas i Skara, nästan hela Henriks familj var där. De va jättetrevligt och vi fick en himla massa god mat! Så tack så mycket för en trevlig kväll. Även denna dagen somnade Ebba och sov hela kvällen i vagnen. Å när vi kom hem så somnade hon faktiskt i sin säng utan någon mat, så de va skönt.

Idag så har vi varit på baklucke loppis med mor och far. Va inte så mkt grejer men har ju varit super väder så var ju skönt bara de :) Sedan åt vi på Hjogrillen. Därefter åkte mor och far hem men jag och Henrik gick en sväng i hamnen och kollade på båtarna (vi vill oxå ha en båt, så himla skönt att vara ute på skön!) Sen viste vi inte vad vi skulle hitta på så vi åkte till Forsvik och kikade :) Kollade slussen och strossade lite. Forsvik är ju pytte litet men de va ganska mkt folk ändå. Har aldrig varit där förut så de va skoj, för min farmor är uppvuxen där. :)

Ne nu har jag skrivit så himla mycket och jag vet ju själv att de blir jobbigt att läsa när de blir typ en novell :) så jag får la avsluta här. Ne just de ja jag va ju på 5 månaders kontroll med Ebba. Hon fick spruta och väger nu 8735g och är 68 cm lång. Hemskt vad fort de går :)

Bilder från helgen kommer nån annan dag, nu ska jag äta :)

Tjingeling

2 kommentarer: