fredag 8 oktober 2010

Att det aldrig kan vara bra....

Innan jag blev gravid så hade jag problem med ryggen. Den smärtade alltid på något sätt antingen högt upp eller långt ner. När jag blev gravid så försvann alla rygg problem och de har inte kommit tillbaka, vilken är jätte skönt!

Men ska man få må bra någon gång, slippa känna värk och ömmande kropp??!! Ne tydligen inte! För som följd på graviditeten så har jag troligtvis gallsten (är tydligen vanligt att man får efter/under graviditet) Vilket jag skrev om för ett par månader sedan då vi va inne på akuten!

Nu äntligen så har jag fått en tid för ultraljud...men inte förens den 23 november ska detta ske i Falköping dessutom! Men men, det är ju skönt att de äntligen ska kika in...nu är de bara så att de senaste dagarna har jag inte alls mått bra, de spelar ingen roll vad jag äter försöker undvika fet och stark mat. Men har ändå skit ont! Tar min medicin (max 2/dag) blir bättre inom 1 timma och håller i sig kanske 5 timmar sen kommer de tillbaka!

De gör ont högst upp i magen precis under revbenen och stålar ut i ryggen! Har jag legat/suttit still ett tag så känns de som de har gått över, men så rör jag på mig och då kommer de tillbaka dirket!! :O/

Nu är jag så satans trött på denna smärtan! Kan man aldrig få må bra. Vara hemma med Ebba och bara vara!?

Sen om man läser om gallsten på internet så står det att det inte alltid går att göra någon åt det utan man får helt enkelt tänka på vad man äter! Så om de nu säger så när jag gjort ultraljudet så är det hej då med allt de gottiga i livet! Stekt, grillat, kryddigt, fett, godis, chips, ostbågar, pizza. Aldrig mer kan jag äta detta! Visst godis och chips kan man väll undvika men tänka att man aldrig kan äta det för då får man ont, inte ens en liten bit!
Aldrig äta pizza, smörgåstårta m.m. Suck...då vill jag nog hellre operera bort gallblåsan än att alltid behöva tänka på vad man äter... hoppas hoppas de kan fixa detta! Jag vill bara må bra :O/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar