fredag 4 februari 2011

Äntligen!!

Nu har jag äntligen fått internet!!

Har ju flyttat till vårat hus nu och telia har tydligen väldiga problem med att fixa internet och telefon men nu har vi de!! De har hänt väldigt mkt den sista tiden! Vi har som sagt flyttat! Och det känns så himla bra! Är ju jätte mkt kvar som behöver göras med huset, men både tid och pengar har sina begränsningar och tyvärr så är ingenting gratis här i världen så vi får ta allt lite pö om pö! Men ett helt nytt badrum och nya tapeter i köket har det blivit! Så himla skönt med nytt badrum! Och så fort de blir lite varmare så ska hela huset målas, tror inte det är målat sedan det byggdes -87 så de är ett MÅSTE!

Våran älskade unge har även blivit 1ÅR! Det är helt sjukt vad tiden går fort! Hon är så go nu, hon kan låta som katt,häst,ko,hund,får och säga kisse,mamma,pappa. Hon förstår så mkt av vad man säger till henne, hon älskar att hjälpa till att plocka i och ur tvättmaskinen, läsa böcker och aldrig sitta still! Hon kan gå upp och ner i soffan....ja nu ska jag väll inte skriva ner allt hon kan! Men ni fattar säkert, hon är 1 år!! och det händer så mkt nytt varje dag! De är så himla härligt att se henne utvecklas och amn blir så glad när hon blir glad när hon klarar av något nytt!! Går gör hon ju för fullt, har hon gjort sen i julas så här hemma är de knappt en lugn stund!!

Vi hade kalas för henne och Henrik i helgen, var en massa släktingar här och de fick jättefina och bra presenter och det var en så lyckad dag! jag tror att vi lyckades bra med både mat och efterrätt, de verkade så iallafall!! Ebba härjade som hejsan och förstod nog att alla var där för hennes skull (och Henriks) för hon stod och log i hallen när de kom :) och tog emot paket! ja de var en jättebra dag!

Jag har även fått en tid för operation, ska operera bort gallblåsan! Har aldrig legat på sjukhus, förutom när Ebba föddes så de blir en helt ny upplevelse, men jag hoppas att det kommer gå bra och jag är inte särskilt nervös nu...men kanske jag blir längre fram...

Den 21 mars så börjar Ebbas inskolning på dagis (tänker säga dagis även fast det numera heter förskola!) Sen kommer jag att börja jobba, dock bara 50%, men hela dagar, så de tror jag blir toppen! Ska bli skönt att börja jobba igen, börjar bli lite segt att gå hemma!

Ne nu ska jag inte skriva mer idag! Skriver nån annan dag och då förhoppningsvis även lägger in lite bilder :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar